ΑΡΘΡΑ – ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Συχνές Έρωτήσεις

Εδώ θα βρείτε απαντήσεις σχετικά με τις πιο συνήθης ερωτήσεις σχετικά με τη διαχείριση κτιρίων, τις ενοικιάσεις, τα κοινόχρηστα, το πετρέλαιο, κ.α.

Κλειστά διαμερίσματα

Σε πολλές πολυκατοικίες υπάρχουν ιδιοκτήτες που διατηρούν διαμερίσματα τα οποία είναι κλειστά.Με την δικαιολογία αυτή δεν θέλουν να συμμετέχουν στις κοινόχρηστες δαπάνες.
Στον κανονισμό της πολυκατοικίας μερικές φορές υπάρχει αναφορά για πιθανό ποσοστό μείωσης του ποσοστού συμμετοχής σε περίπτωση κλειστού διαμερίσματος (με την προϋπόθεση ότι τηρεί όλους τους όρους και έχει γίνει αναγγελία από τον ιδιοκτήτη προς το διαχειριστή).

Ο 10λογος του διαχειριστή
  • ΕΚΔΟΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ
    Ο υπολογισμός των κοινοχρήστων και λοιπών δαπανών γίνεται αυστηρά βάση των χιλιοστών και του τρόπου υπολογισμού που έχουν καθοριστεί από τον μηχανικό στο καταστατικό της πολυκατοικίας.
  • ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
    Για την σωστή ποσότητα του πετρελαίου στην δεξαμενή σας, χρειάζεται να μετρήσετε το πετρέλαιο πριν και μετά την παραλαβή. Η διαφορά των μετρήσεων αποτελεί την ποσότητα που παραγγείλατε. Για πιο εύκολη, γρήγορη και ακριβής μέτρηση προτείνεται η τοποθέτηση σταθμοδείκτη εξωτερικά της δεξαμενής.
  • ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΟ – ΑΝΤΙΠΑΓΩΤΙΚΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
    Το βελτιωτικό- αντιπαγωτικό βελτιώνει την καύση του πετρελαίου από τον καυστήρα, διαλύοντας την παραφίνη. Παράλληλα όμως δεν αφήνει το πετρέλαιο να παγώσει ακόμη και σε θερμοκρασία -15oC.
  • ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
    Ο καθαρισμός δεξαμενής πετρελαίου σας απαλλάσσει από τα κατάλοιπα που θα φτάσουν μέχρι τον καυστήρα σας. Συγχρόνως, χαρίζει χρόνια στην δεξαμενή σας αφού αποφεύγεται η οξείδωση των τοιχωμάτων της.
  • ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΥΣΤΗΡΑ – ΛΕΒΗΤΑ
    Όπως το αυτοκίνητο σας, έτσι και ο καυστήρας- λέβητας της πολυκατοικίας σας, χρειάζεται κάθε χρόνο service. Η συντήρηση περιλαμβάνει καθαρισμό καυστήρα και λέβητα. Στην περίπτωση που κριθεί απαραίτητο από τον τεχνικό για την καλή λειτουργία του συστήματος θέρμανσης γίνεται αντικατάσταση κάποιων ανταλλακτικών τους.
  • Σιγουρευτείτε ότι έχετε πετρέλαιο στην δεξαμενή σας για να μπορεί ο συντηρητής να ενεργοποιήσει τον καυστήρα και να μετρήσει τα καυσαέρια. Ο αδειούχος συντηρητής συμπληρώνει υποχρεωτικά το Φύλλο Ελέγχου για τυχόν έλεγχο από το ΠΕΡΠΑ.
  • ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ
    Θα θέλατε να διακινδυνέψετε την περιουσία σας ή ακόμα και ίδια σας την ζωή ή των υπόλοιπων ενοίκων λόγω πιθανής έκρηξης? Αν όχι, είναι επιτακτική ανάγκη να τοποθετήσετε 1 αυτόματο πυροσβεστήρα οροφής ξηράς κόνεως 12 κιλών πάνω από τον καυστήρα σας και 1 πυροσβεστήρα χειρός ξηράς κόνεως 6 κιλών ανά όροφο.
  • ΑΝΑΓΟΜΩΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΩΝ
    Όλοι οι πυροσβεστήρες της πολυκατοικίας χρειάζονται 1 φορά τον χρόνο αναγόμωση και έλεγχο καλής λειτουργίας των μερών τους από εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
  • ΑΠΕΝΤΟΜΩΣΗ – ΜΥΟΚΤΟΝΙΑ
    Φροντίζοντας για την υγιεινή της πολυκατοικίας σας, φροντίζετε και κατ’ επέκταση και την υγιεινή του διαμερίσματός σας. Είναι απαραίτητο να πραγματοποιούνται 2-3 εφαρμογές απεντόμωσης – μυοκτονίας τον χρόνο (Απρίλιο- Ιούνιο- Σεπτέμβριο) στους κοινόχρηστους χώρους (ταράτσα, κλιμακοστάσιο, φρεάτιο ασανσέρ, λεβητοστάσιο, κοινόχρηστη αποθήκη, είσοδος, φρεάτια).
  • Εκτός όμως από την υγιεινή, χρειάζεται να φροντίσετε συγχρόνως και για την ασφάλειά σας. Επιλέξτε συνεργείο με αριθμό αδείας πτυχιούχου Γεωπόνου ή Επόπτη Δημόσιας Υγείας. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Γεωργίας, καθώς και ακίνδυνα και άοσμα για μικρά παιδιά και κατοικίδια. Στο τέλος της Απεντόμωσης – Μυοκτονίας το συνεργείο υποχρεούται να σας παραδώσει σφραγισμένο πιστοποιητικό βάση γνωστής Υγειονομικής διάταξης.
  • ΑΠΟΦΡΑΞΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ
    Η μηνιαία συντήρηση της αποχέτευσης της πολυκατοικίας σας, σας αποτρέπει από απρόβλεπτα γεγονότα λόγω έντονων καιρικών συνθηκών, κτλ. Επίσης, ένας προληπτικός καθαρισμός μπορεί να προηγηθεί της Απεντόμωσης- Μυοκτονίας, έτσι ώστε το συνεργείο να ψεκάσει σε καθαρά φρεάτια και η εφαρμογή να έχει καλύτερα αποτελέσματα.
  • ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
    Συνεννοηθείτε με τους υπόλοιπους ενοίκους πόσες φορές την εβδομάδα επιθυμούν να επισκέπτεται το συνεργείο καθαρισμού την πολυκατοικία σας. Υποδείξτε στο συνεργείο τους χώρους που θα καθαρίζει και κάθε πότε θα πραγματοποιείται ο γενικός καθαρισμός.
Δαπάνες Ιδιοκτητών & Ενοικιαστών

Είμαι ενοικιαστής του διαμερίσματος. Πώς ξέρω ποιες δαπάνες αφορούν εμένα και ποιες τον ιδιοκτήτη;

Αυτό είναι ένα ακανθώδες θέμα που ταλανίζει για χρόνια τις σχέσεις ενοικιαστών – ιδιοκτητών. Από την πλευρά του διαχειριστή ενός κτηρίου, τυπικά το δίλημμα αυτό δεν υφίσταται. Ο διαχειριστής ως γνωστόν είναι ο αντιπρόσωπος συνολικά της συνιδιοκτησίας του κτηρίου. Για την κατανομή των κοινοχρήστων δαπανών ο διαχειριστής έχει στην διάθεσή του τον πίνακα οριζόντιας ιδιοκτησίας. Σύμφωνα λοιπόν με τα ποσοστά κάθε ιδιοκτησίας σε κάθε κατηγορία κοινοχρήστων ο διαχειριστής κατανέμει τις δαπάνες στις ιδιοκτησίες. Εδώ σταματάει το έργο του. Υπόχρεος για την πληρωμή όλων των δαπανών πού αναλογούν σε κάθε ιδιοκτησία τυπικά είναι ο ιδιοκτήτης.

Συνήθως όμως οι ιδιοκτήτες με το μισθωτήριο συμβόλαιο, συμφωνούν με τους ενοικιαστές ότι ένα μέρος των δαπανών θα πληρώνονται από τους δεύτερους. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό είναι ένα θέμα που οφείλουν να επιλύουν  εταξύ τους οι ιδιοκτήτες με τους ενοικιαστές. Ο διαχειριστής δεν έχει λόγο στις ιδιωτικές αυτές συμφωνίες, όπως δεν έχει λόγο και στους υπόλοιπους όρους της μίσθωσης των διαιρεμένων ιδιοκτησιών.

Πρακτικά τώρα και στις περισσότερες περιπτώσεις έχει επικρατήσει η εξής
λύση στο παραπάνω πρόβλημα:
Ο ενοικιαστής εξοφλεί τα κοινόχρηστα στον διαχειριστή, και αν αυτά περιλαμβάνουν κάποιες δαπάνες οι οποίες κατά την συμφωνία πού έχει γίνει αφορούν τον ιδιοκτήτη, αυτές αφαιρούνται από το επόμενο ενοίκιο όταν αυτό καταβληθεί. Οι δαπάνες που συνήθως συμφωνείται ότι βαρύνουν τον  νοικιαστή είναι οι δαπάνες πού προκύπτουν σε τακτική βάση, δηλ κάθε μήνα, τρίμηνο κ.λ.π.

Οι λοιπές δαπάνες δηλαδή οι έκτακτες, οι οποίες συνήθως είναι επισκευές παγίων στοιχείων του κτηρίου, αφορούν τον ιδιοκτήτη. Στον παραπάνω εθιμικό και πρακτικό κανόνα φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις.

Υπολογισμός Δαπάνης Πετρελαίου

Με ποιο τρόπο μπορεί να υπολογιστεί πιο δίκαια ή δαπάνη πετρελαίου σε μια πολυκατοικία;

Ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος υπολογισμού είναι η ενσωμάτωση ψηφιακού συστήματος (θερμιδομετρητών) προκειμένου να υπολογίζεται η ποσότητα ζεστού νερού που εισέρχεται και εξέρχεται από κάθε διαμέρισμα, προκειμένου να υπολογίζεται ακριβώς η ενέργεια που δαπανάται. Προϋπόθεση για την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος είναι η τροποποίηση του υφιστάμενου τρόπου υπολογισμού που ορίζει μέχρι τη στιγμή της εγκατάστασης ο Κανονισμός της πολυκατοικίας.

Ενοικίαση Διαμερίσματος Χωρίς Κοινόχρηστα

Όταν μία αγγελία γράφει ότι ενοικιάζεται χώρος “χωρίς κοινόχρηστα” τι εννοεί;

Η σημείωση “χωρίς κοινόχρηστα” σημαίνει πως δεν υπάρχει κεντρική θέρμανση και ο υποψήφιος ενοικιαστής πιθανότατα δε θα κάνει χρήση ασανσέρ.  Το θέμα της καθαριότητας και του ηλεκτρικού ρεύματος για φωτισμό κ.λπ., είναι ωστόσο θέμα που πρέπει να διευκρινισθεί.

Συνήθως η σημείωση αυτή υπάρχει όταν πρόκειται για πολύ μικρές γκαρσονιέρες. Το ίδιο ισχύει και εάν υπάρχει η σημείωση “λίγα κοινόχρηστα”.

Αρμοδιότητες Γραφείων Εκδοσης Κοινοχρήστων

Τι αρμοδιότητες αναλαμβάνουν τα γραφεία έκδοσης κοινοχρήστων και συντήρησης;

  1. Έκδοση των λογαριασμών κοινοχρήστων
  2. Είσπραξη των κοινοχρήστων
    – Πόρτα – πόρτα σε δύο ( 2 ) προκαθορισμένες ημερομηνίες που
    ανακοινώνονται εγκαίρως στο ειδοποιητήριο κάθε ενοίκου
    – Μέσω λογαριασμών τραπέζης
    – Στα γραφεία της εταιρίας μας
  3. Πληρωμή των λογαριασμών εξόδων ( ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, συνεργείο
    καθαρισμού, συντήρηση, πετρέλαιο κλπ. )
  4. Τήρηση βιβλίου εσόδων – εξόδων με δυνατότητα συνεχούς αναλυτικής
    ενημέρωσης και ελέγχου του ταμείου
  5. Ετήσιος απολογισμός πεπραγμένων με έκδοση αναλυτικού ισολογισμού
    εσόδων – εξόδων και παράδοση στη Διαχειριστική Επιτροπή όλων των
    παραστατικών δαπανών.
  6. Παρακολούθηση καθυστερούμενων οφειλών και ειδοποίηση οφειλετών
    για εξόφληση
  7. Τεχνική κάλυψη με συνεργεία και τεχνικούς κάθε ειδικότητας Η ΕΞΠΟ
    είναι σε θέση να σας παρέχει μια πλήρη τεχνική κάλυψη με συνεργεία και τεχνικούς κάθε ειδικότητας. Οι τεχνικοί αυτοί θα έρθουν να εκτιμήσουν το κόστος των επισκευών, το οποίο αφού εγκριθεί από την πολυκατοικία θα καταβληθεί αποκλειστικά σε αυτούς
  8. Δυνατότητα τήρησης μισθοδοτικών καταστάσεων ( θυρωρών,
    καθαριστών ),πληρωμή ενσήμων, σύνταξη τριμηνιαίων ΑΠΔ..
  9. Δυνατότητα αναλυτικής ενημέρωσης τόσο του διαχειριστή, όσο και των
    ιδιοκτητών
  10. Θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει διαχειριστής-εκπρόσωπος της
    οικοδομής.

ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Ζητήστε Προσφορά

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας στη φόρμα & ζητήστε προσφορά για οποιαδήποτε από τις υπηρεσίες που παρέχουμε!

Το προσωπικό μας θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας δίνοντάς σας μια εκτίμηση του κόστους για την υπηρεσία που σας ενδιαφέρει.

1 + 2 =

To thermomyl.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.